Projecten

Naast de zorg voor haar zeven eigen kinderen neemt Mama Justine (afgebeeld op onderstaande foto) ook de zorg op zich voor een grote groep straat- en weeskinderen. Met veel liefde vangt zij deze kinderen op, zorgt ze dat ze te eten krijgen en neemt ze de rol van 'moeder' op zich. Dit allemaal met de beperkte middelen die ze hebben.

Het is voor deze mensen in Uganda niet makkelijk om geld te verdienen. Toch probeert ze dit op verschillende manieren te doen. Zo heeft ze geleerd om zelf yoghurt te kunnen maken om deze vervolgens te verkopen. Daarnaast maakt ze, samen met de oudere meiden die zij opvangt, veel kleding die ook verkocht kan worden. Ook hebben de kinderen geleerd hoe ze zelf slippers kunnen maken, dus deze kunnen ook verkocht worden. Ze heeft nog een klein winkeltje en verkoopt een deel van de oogst uit haar moestuintje.

Toch is dit niet genoeg om een groep van zo'n 50 kinderen van genoeg voedsel te kunnen voorzien, laat staan om ze allemaal naar school te sturen en onderdak te bieden.

Hiervoor is alle hulp hard nodig!

Kijk vooral verder om te zien wat er met alle donaties gebeurt!

`Education is the most powerful weapon

we can use to change the world´

Onderwijs

Onderwijs is ontzettend belangrijk om kinderen een goede toekomst te bieden. Mama Justine wil dan ook niets liever dan alle kinderen naar school kunnen sturen. Helaas is dit niet vanzelfsprekend. Het ene moment konden de kinderen wel naar school, maar het andere moment werden ze weggestuurd en zaten ze weer weken thuis vanwege gebrek aan geld. Dat kan zo niet!

Mede dankzij alle donaties proberen we de kinderen wel te verzekeren van onderwijs. Niet af en toe, maar gewoon heel het jaar door!

IMG_6654 - kopie.jpg
Our Mission
IMG_7036.JPG

Onderdak

Een veilige leefomgeving bieden aan een groep van ongeveer 50 personen is voor een gemiddelde Ugandese moeder bijna onmogelijk. Toch is ook dit van belang. Een veilige thuisbasis is zeker voor deze kwetsbare kinderen heel belangrijk.

Waar ze eerst in een soort geitenschuur moesten leven, kunnen wij ze nu helpen om in een fatsoenlijk huis te verblijven.

Dankzij alle hulp en donaties kunnen wij de maandelijkse huur van dit huis betalen en hiermee een grote zorg van Mama Justine wegnemen.

Jouw hulp maakt het verschil!

Activiteiten

Om geld op te halen voor Mama Justine en de kinderen in Oeganda hebben wij al verschillende activiteiten georganiseerd. Deze zijn hieronder te zien.

Wil jij nou ook iets bijdragen of een activiteit organiseren?

Neem dan gerust contact met ons op!

Garagesale!

Om geld op te halen voor Stichting Imikaaa hebben wij meegedaan met de garagesale in Goirle in 2019.

New York Pizza

In samenwerking met New York Pizza Tilburg hadden we een fund dag georganiseerd. Pizza's eten voor het goede doel! Er zijn deze dag 137 pizza's verkocht!

5f162643-8838-4db9-8bee-2c6968d6a037_edited.jpg

Live interview

IBA Coaching nodigde ons uit voor een live interview voor The Wheel of Life Show.

33ff161f-c227-48ad-bef4-f9e5cd938c7c.jpg

Bingo

Samen met de kidsclub bij Club Pellikaan hadden we een Bingo georganiseerd. Er waren leuke, Oegandese prijzen te verdienen en uiteraard ging de opbrengst naar de kinderen in Oeganda.

Uitstraling

Een interview over onze stichting leidde tot een mooi artikel in de Uitstraling!

82937435_1202475346617327_804650311745536000_n.jpg

Kerstactie

Samen met haar klas van het Beatrix College heeft Kira met schaatsen geld opgehaald voor een goed doel. Dit keer waren wij het goede doel, super!

Wil jij ook meehelpen?

Nieuwsbrieven

De laatste nieuwsbrief

Deze nieuwsbrief bespreekt ons bezoek aan Oeganda, geeft een terugblik op vijf jaar geleden en laat zien wat wij afgelopen jaar allemaal hebben bereikt!

Nieuwsbrief 2022

Een terugblik op het jaar 2022 en vooruitkijken naar 2023!

Imikaaa en de
Sustainable Development Goals

In deze nieuwsbrief werd een link gelegd tussen onze stichting en de zeventien doelen van de Verenigde Naties!